Kimči-korėjietiškai fermentuotos daržovės. Lietuviškas varijantas... – Gražina Gum

Kimči-korėjietiškai fermentuotos daržovės. Lietuviškas varijantas...


Pavyko ir net labai gerai pagaminti "kimči"👌 Ruošiau iš lietuviško kopūsto, nes man jis gardžiausias :))


Kimči- tradicinis Korėjiečių virtuvėje ruošiamas užkandis- fermentuotos daržovės, kuriose itin gausu fermentų, kurie padeda virškinimui bei gausu gerųjų bakterijų-probiotikų, kurios itin palankiai veikia žarnyno mikroflorą. Būtent tinkamai fermentuotos daržovės gydo organizmą. Neleidžia kauptis toksinams bei šalina juos. Tokiu būdu, sergame mažiau ir rečiau. Fermentuotos daržovės labai maistingos, jose fermentų yra daugiau negu žaliose, jos turi ir mūsų organizmui reikalingų probiotikų, mineralų. Gerosios probiotikų bakterijos ir fermentai gerina žarnyno veiklą, dalyvauja kraujo valymo procesuose, padeda sureguliuoti svorį, suteikia energijos, normalizuoja kūno pH, padeda pašalinti teršalus, todėl fermentuoti produktai yra būtina kiekvienos detoksikacijos programos dalis. Reguliariai vartodami tokius produktus pastebėsite, kad pagerėjo imuninė sistema, virškinimas.
Geriausių rezultatų pasieksite įtraukę fermentuoto maisto produktus į savo kasdienį valgiaraštį: dėkite jų į salotas arba vartokite kaip garnyrą. Fermentuotas maistas itin dera ir yra gerai virškinamas su krakmolingais ir baltyminiais produktais. Beje, dar vienas privalumas – reguliarus fermentų vartojimas padės kontroliuoti potraukį saldumynams: jūs visada jausitės sotūs ir aptetitas sumažės.

Kopūstai, morkos, baltas ridikas, kaliaropė. Užpilui: baltas ridikas, čili, imbieras, karis, j.pipirai, česnakas, druskas, kalendra, kuminas🌶

Išsamesnis receptas;

Kadangi nesezono metu, vertinu labiau vietines sezonines daržoves, tad ruošiau taip:

Baltagūžį kopūstą supjausčiau kubeliais/kvadratėliais. Juos sumaigiau su druska- pagal ruošiamą kiekį. Vienai galvai kopūsto maždaug naudojau valgomą šaukštą druskos, padaužiau mediniu grūstuvu. Na kaip ruošia tradicinius kopūstus :) Esmė, kad greičiau suminkštėtų..

Atskirai supjausčiau galaliukais vieną kaliaropę, sutarkavau burokine tarka porą morkų. Vieną baltą ridiką sutarkavau šiaudeliais. Visas daržoves kartu apjungiau ir dar kartą padaužiau mediniu grūstuvu. 

Užpilas. Į blenderį/ kokteilinę sudėjau kelis gabalėlius balto ridiko, porą džiovintų čili ankščių, porą česnako skiltelių, imbiero šaknies, šaukštelį j.pipirų, šaukštą medaus, po  arbatinį šaukštelį kario, maltos kalendros ir malto kumino, vandens pusė stiklinės. Sutryniau iki vientisos konsistencijos. 

Gautą masę užpyliau ant daržovių ir dar kartą gerai išmaišiau. Viskas.

Procesąs vyko metaliniame puode. Uždengiau dangtį ir palikau virtuvėje kambario temperatūroje tris paras. Paragavau ir nustebau :)) Skonis fantastiškas, minkštumas daržovių idealus.. Valgomos su viskuo. Galite dėti į sriubą, salotas, prie bet kokio kito patiekalo, galite patiekti kaip užkandį, salotas ir kt.. 

į sveikatą ir skanaus :) Gražina Gum

www.grazinagum.lt