Kolagenas - kas tai?


Kolagenas - kas tai?
Kolagenas - natūraliai, žmogaus organizme, sintetinamas baltymas. Šis baltymas yra vienas iš svarbiausių odos elementų ir sudaro virš 70 % odos masės. Kolagenas pasižymi unikaliomis savybėmis, kurios pagerina odos elastingumą, stangrumą bei atsinaujinimą. Dėka unikalių fizinių  ir cheminių savybių užtikrinamas judesio perkėlimas iš sausgyslių.

 

 

Kolageno struktūra

Maždaug nuo 25-ųjų gyvenimo metų organizme kolageno ima mažėti. Atsiranda daug nemalonių pokyčių, ypač odoje. Ji praranda stangrumą, elastingumą ir lygumą. Sumažėja ir odos drėkinimas, todėl atsiranda stambių ir smulkių raukšlių. Gydytojai, biologai, biotechnologai ir kosmetologai yra nuolat sutelkę dėmesį į kolageną dėl pastarojo vertingų savybių ir ypatingos reikšmės tinkamam organizmo sistemos funkcionavimui.

Iki šiol kolageno formos daugiausiai būdavo išgaunamos iš kiaulių ar karvių bei žuvų odos. Tai yra pavojinga, nes egzistuoja ligos (kempinligė, alergijos) pernešimo rizika. Gyvūnų odos kolagenas – tai tvirtas tinklelis, todėl jis negali prasiskverbti į žmogaus odą.

Kolageno išgavimui metodai iš karvių ar kiaulių odos bei žuvų odos yra chemiškai agresyvūs, nes yra naudojamos labai stiprios rūgštys, todėl išgaunamas nenatūralus produktas. Ir tai su laiku kenkia organzimui. Mūsų

“Wild Force Sea Moss Collagen builder”
/chondrus crispus/
Augalinis kolageno statytojas

Augaliniu pagrindu paruoštas produktas vartotojimui, kuris gali padidinti kolageno gamybą, pasižymi lengvai absorbuojamais organizme ingredientais. Jame nėra patogeninių faktorių.

Kolageno nauda Apie 75% mūsų odos sudaro kolagenas. Šis baltymas yra gyvybiškai svarbus pagrindinei struktūrai, odos, kaulų, kremzlių, raumenų, sausgyslių, raiščių, audinių ir organų tinkamam funkcijų užtikrinimui.

Senėjimo procesas, blogi mitybos įpročiai, stresas, rūkymas, tarša ir sumažėjęs kolageno lygis įtakoja mūsų sąnarių ir odos sveikatą. Todėl, norint palaikyti veiksmingą organų funkcionavimą ir odos sveikatą, būtina užtikrinti reikiamą kolageno lygį organizme. 

Plaukai ir nagai auga sparčiau ir ryžtingiau, kolagenas taip pat padeda sumažinti celiulito atsiradimą. Celiulitą sukelia odos kolageno skaidulų pokyčiai. Atsižvelgiant į kolageno papildus galite pakeisti poveikį ir išlaikyti odos jaunystę. Kolageno papildų yra keletas rūšių.

Pati žodžio „kolagenas“ reikšmė daug pasako: išvertus iš graikų kalbos „kolla“ reiškia klijus, „genos“ – gaminti. Kolagenas tarsi suklijuoja audinių ir organų ląsteles ir taip pagerina jų būklę bei funkcijas. Kolagenas gyvybiškai svarbus ne tik odai: taip pat jis sudaro 53 proc. sąnarių kremzlių ir 27 proc. kaulų. Kolagenas būtinas ląstelių atsinaujinimui, todėl organizmas jį gamina nuolat. Tačiau prasidėjus senėjimo procesams, kolageno gamyba lėtėja, jis netenka savo savybių. Būtent tada ima rastis pirmosios raukšlės, oda tampa vis mažiau stangri.

oda, plaukai, nagai yra vidinės mūsų organizmo būklės rezultatas. Dėl įvairių priežasčių, taip pat ir senėjimo procesų, atsirandantis disbalansas baltymų sintezėje atsispindi „pilkėjančioje“, „vystančioje“ odoje, silpnuose, slenkančiuose, lūžinėjančiuose plaukuose, pakitusios spalvos, besisluoksniuojančiuose ir lūžinėjančiuose naguose. 
Kolagenas suteikia vidinei odos struktūrai stangrumo ir taip mums visiems , ypač su amžiumi, trūkstančios drėgmės, dėl kurios nuolat džiūsta oda. Ši medžiaga taip pat naudinga ir sveikatai: kaulams, sąnariams, akims, raumenims ir viso organizmo būklei. Šiuolaikinis, skubantis ir nepilnavertiškai besimaitinantis žmogus gauna nepakankamai naudingų medžiagų, todėl besirūpinantiems sveika išvaizda ir gera savijauta kolageno trūkumą organizme rekomenduojama kompensuoti maisto papildais. Papildus, skatinančius kolageno gamybą, reikėtų vartoti bent 3 mėnesius, tačiau geriausias rezultatas pasiekiamas ciklą tęsiant iki 6 mėnesių.

Svarbu nepamiršti, kad vien maisto papildų vartojimas negali išspręsti sveikatos sutrikimų: tik sveika gyvensena ir subalansuota mityba – reikiamas baltymų, angliavandenių, riebalų, vitaminų ir mikro bei makro elementų kiekis užtikrina darną mūsų kūne.
Paskatinkite kolageno gamybą maistu.

Norėdami paskatinti kolageno sintezę, vartokite kuo daugiau vitamino C turinčių maisto produktų: uogų, svarainių, citrinų, braškių, vyšnių, serbentų, žemuogių, spanguolių, briuselio kopūstų, raugintų kopūstų bei žalialialapių daržovių.  Su maistu stenkitės suvalgyti kuo daugiau liesų baltymų, riebalų – pupas, lęšius, pupeles, čija, linų sėmenys, avokadus, quinva kruopas. Pamėkite mate ir paprastų žolelių arbatas, valgykite kuo daugiau augalinės kilmės maisto. Kuo daugiu vaisių, žalialialapių daržovių, daigų. Tai yra šarminė mityba.

šarminės mitybos receptų rasite www.grazinagum.lt dienoraščio skiltyse. Bei knygose, mitybos programose. cia;. Spausdintų knygų ieškokite knygynuose.

Kolagenas gali padėti plaukų stiprinimui ir skatinti jo augimą.
Nagai gali tapti stipresnis, baltos dėmės turėtų išnykti ir nagas turėtų išlaikyti sveiką spalvą.
Oda bus mažiau sausa ir elastinga ir atgauti jaunatvišką išvaizdą.
Padeda atsikratyti senatvinių odos dėmių.
 Artiritas- sąnariai. Kolagenas gali padėti sumažinti artrito skausmą, kai atsistato kremzlės.
Kaulai. Kolagenas yra svarbiau nei kaulams kalcis. Kolagenas padeda stiprinti kaulus ir sumažinti tikimybę jiems tapti trapiais.
Sveikos akys. Akies ragena turi kolageno, kuris padeda išlaikyti akies raumenų elastingumą, suteikiant geresnį matymą.
Sveika širdis. Kolageno padeda pašalinti apnašas nuo arterijų sienelių. Tuo pačiu stiprinanti jas.
Raumenys. Kolagenas  atstato raumenų tonusą, kuris susietas su širdies ir kraujagyslių sveikatą.
Smegenų sveikata. ląstelių mityba į  smegenis taip pat yra palaikoma kolageno. Svarbu įsitikinti, kad Jūsų smegenys gauna kolageno. Tada Jūsų protas būna geros formos nepriklausomai nuo  amžiaus.

Kolagenas – tai gausiausias baltymas, esantis mūsų organizme. Jo yra raumenyse, kauluose, odoje, kraujagyslėse, virškinimo sistemoje ir net sausgyslėse. Kolageną sudaro net 19 aminorūgščių, o pagrindinės yra glicinas, prolinas ir lizinas. Būtent kolagenas padeda odą išlaikyti tvirtą ir elastingą. Sąnariams ir sausgyslėms kolagenas – tai tarsi klijai ar rišamoji medžiaga. Deja, savaiminė kolageno gamyba žmogui senstant ima lėtėti. Būtent dėl šio proceso pradedame matyti ir jausti senėjimo požymius – raukšlėjasi ir išsausėja oda, dėl silpnėjančios ir mažėjančios kremzlės juntame sąnarių skausmą. Kolageno lygis mažėja dėl  įvairių žalingų įpročių – daug cukraus turinčios mitybos, rūkymo, ilgo buvimo saulėje ir pan.

KOLAGENO NAUDA

  1. Pagerina odos  būklę. Kaip jau minėjome, senstant kolageno gamyba lėtėja ir Jūs patys galite pastebėti, kad oda darosi „laisvesnė“, atsiranda raukšlių, mažėja jos elastingumas. Padidindami kolageno kiekį, ląstelėms leidžiame greičiau atsinaujinti, o tai padeda odai atrodyti stangresnei, lygesnei. Deja, kolageno molekulės, esančios tokiose priemonėse, dažniausiai būna per didelės įsisavinti per odą. Taigi, norint pajusti tikrą kolageno naudą odai, jo reikia gauti su maistu ar papildais.
  2. Sumažina sąnarių skausmą ir degeneraciją. Yra toks posakis, kai atrodo, jog kojos tarsi medinės ir judant jaučiamas skausmas. Dažniausiai tokius pojūčius sukelia būtent kolageno stoka organizme. Prarandant kolageną sausgyslės ir raiščiai juda mažiau paslankiai ir tai sukelia „medinių“ kojų, patinusių ir skausmingų sąnarių pojūčius. Kolagenas yra gelio pavidalo medžiaga. 
  3. Stiprina nagus, plaukus ir dantis. Jus vargina trapūs ir besisluoksniuojantys nagai? Turėkite omenyje, kad dėl to kaltas kolageno trūkumas. Kolageno baltymas yra nagų, plaukų ir dantų statomoji medžiaga. Padidinus kolageno lygį organizme, didelė tikimybė, jog nagai ims augti tvirti ir sveiki, o plaukų slinkimas liks tik kaip blogas prisiminimas.
  4. Gerina kepenų veiklą. Kolagenas labai padeda norint išvalyti organizmą nuo žalingų medžiagų, pagerinti kraujotaką ir išlaikyti širdį sveiką.
  5. Apsaugo nuo širdies ir kraujagyslių ligų. kolagenas žmogaus organizmui yra labai svarbus.

 

“Wild Force Sea Moss Collagen builder”
/chondrus crispus/
Augalinis kolageno statytojas

Augaliniu pagrindu paruoštas produktas vartotojimui, kuris gali padidinti kolageno gamybą